08.03.2016

Agfa Graphics wprowadza na rynek wersję 3.1 oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych

Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek najnowszej wersji – 3.1 ¬– oprogramowania Apogee StoreFront i Asanti StoreFront. Umożliwia ono tworzenie sklepów internetowych i jest przeznaczone dla drukarń – odpowiednio – offsetowych i cyfrowych wielkoformatowych. W nowej wersji pojawiło się kilka nowych, użytecznych funkcji, m.in. tworzenie zestawów z oferowanych w sklepach produktów, wprowadzanie rabatów oraz kodów promocyjnych.

Tworzenie zestawów

Funkcja ta umożliwia grupowanie różnych produktów w ramach wspólnej oferty proponowanej klientowi. Przykładowy zestaw może uwzględniać plakat wystawowy z nadrukowaną treścią oraz pasujące do niego naklejki okienne. W tym względzie – jak zapewnia Agfa Graphics – program StoreFront jest unikalny. Zastosowany w nim specjalny kreator (wizard) prowadzi klienta sklepu – krok po kroku – przez cały proces składania zamówienia. Funkcjonalność ta pozwala na prostą i efektywną personalizację wszystkich elementów wchodzących w skład zestawu.

„Aby osiągnąć sukces na rynku web-to-print, należy zaoferować klientom proste w użyciu narzędzie zamawiania produktów w trybie online – mówi Andy Grant, szef działu oprogramowania w firmie Agfa Graphics. – Pomoc w efektywnym tworzeniu zestawu produktów to właściwy przykład tego, w jaki sposób oprogramowanie usprawnia proces składania zamówień, zwłaszcza w przypadku mniej doświadczonych użytkowników. Zmniejsza również ryzyko złożenia niekompletnego zamówienia czy też rezygnacji z zakupów w trakcie ich realizacji”.

Rabaty i kody promocyjne

Oprogramowanie Apogee StoreFront i Asanti StoreFront w wersji 3.1 umożliwia też stosowanie kodów promocyjnych, uprawniających do uzyskania rabatu na jedno lub więcej zamówień. Mogą to być zarówno jednorazowe, okazjonalne zniżki, jak też stały rabat, np. dla klientów realizujących duże ilości zamówień. Dostępna jest w nim także funkcja, w ramach której drukarnia wielkoformatowa może z jednej strony wprowadzić dodatkowe opcje do oferowanego produktu, z drugiej zaś – zaproponować niższą cenę, uzależnioną od wielkości zamówienia.

„Rabaty i kody promocyjne to kluczowe funkcje zarówno w przypadku sklepów B2C, jak też w zamkniętych środowiskach typu B2B, którymi zarządzają drukarnie, brokerzy oraz agencje reklamowe” – dodaje Andy Grant.

Zdaniem użytkownika

Jedną z firm, które z powodzeniem korzystają w swojej działalności z systemu Apogee StoreFront, jest brytyjska drukarnia Printoff Graphic Arts. Internet odgrywa główną rolę w jej komunikacji z klientami. Mówi John Spencer, dyrektor techniczny firmy: „W naszym przypadku Apogee StoreFront jest swego rodzaju platformą, umożliwiającą tworzenie zabezpieczonych hasłem sklepów internetowych dla klientów biznesowych i organizacji. Stosujemy ten program m.in. do tworzenia e-sklepów dla rynku edukacyjnego – niszy, w której się specjalizujemy. Z pewnością będziemy też aktywnie korzystać z funkcji wprowadzania rabatów, jaka pojawiła się w nowej wersji tego rozwiązania”.

Analiza danych zamówienia

Wielu użytkowników oprogramowania Apogee/Asanti StoreFront stosuje dostępną w nim funkcję monitorowania biznesu prowadzonego w trybie online. W wersji 3.1 mogą oni eksportować dane, uwzględniające całą historię zamówień, do pliku w formacie Excel. To ułatwia analizę sprzedaży w długim okresie i umożliwia identyfikowanie trendów w zachowaniach klientów. W efekcie drukarnia może informować klientów o popularności poszczególnych produktów dostępnych w sklepie internetowym, a także sugerować ich zastąpienie bardziej atrakcyjnym, alternatywnym rozwiązaniem.

źródło: Agfa

Firmowy Hyde-Park
Publikacje redakcyjne
Logo Polimedia